Tobameer - Reisverslag uit Medan, Indonesië van Bep Lans - WaarBenJij.nu Tobameer - Reisverslag uit Medan, Indonesië van Bep Lans - WaarBenJij.nu

Tobameer

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Bep

28 April 2009 | Indonesië, Medan

Na het internetten zijn we teruggegaan naar het hotel en direct aan de pint gegaan, want we hadden vreselijke dorst.'
Na de lunch hebben we 's middags een paar uurtjes gezwommen.

vrijdag 24/4
Vandaag was een vrije dag en die hebben we de hele dag aan het zwembad doorgebracht. We hebben koffie met pisang goreng gedronken en gegeten en geluncht met sate ajam. Deze was heel goed, vooral de saus. Wij waren de hele dag alleen in het zwembad en het restaurant was daarom de hele dag bezet met een personeelslid. Aan het eind van de middag kwamen we ineens tot de ontdekking dat we verbrand waren.

Op zaterdag 24/4 zijn we met de boot van Parapat naar Samosir eiland gevaren. Het was marktdag en de boot was ook gevuld met vrouwen die heel uitgebreid hun inkopen op de markt hadden gedaan. Overal lagen de pakketten en grote tassen midden op de boot. Na ongeveer drie kwartier kwamen we op het eiland aan. We logeerden in Toledo Inn hotel. Wel na alle luxe in het Niagara hotel in Parapat viel dit behoorlijk tegen. We kregen, wat later bleek, de oudste kamers met alle ongemakken vandien. Het wemelde er van vlooien.
's Middags heeft Bob eindelijk lekker indisch gegeten. Verder waren we vrij en hebben wat gekletst met hollanders die ook op een rondtoer waren.
's Avonds wat rondgelopen, sapje gedronken en toen begon het weer te plensen van de regen. Toen de regen wat afnam gauw terug naar de kamer.

zondag 25/4.
Na een zeer slechte nachtrust met onze gids gesproken en die heeft er meteen voor gezorgd dat we een veel betere kamer kregen.
Op Samosir hebben we samen met onze gids, de kapitein en een hulpje een boottocht gemaakt op een boot waar normaal 60 mensen op kunnen. Wat een weelde. De eerste stop was in een dorpje waar we via een lange weg met alleen maar souvenir winkeltjes alweer naar een koningshuis gingen. Dit was wel interessant want het koningshuis had als enige een balkon en daaronder werden de gevangenen in een soort bamboe kooi vastgehouden. Naast het koningshuis was een stenen tafel met banken waar vroeger de bruiloftsceremonies werden gehouden en later werd er rechtgesproken. Als de doodstraf was uitgesproken dan werd het vonnis voltrokken op een plein. Daar was van alles te zien tot hoe het hoofd van de veroordeelde eraf werd gehakt.
Op de terugweg hebben we bij een houtsnijman 2 verschillende batak kalenders van houtsnijwerk gekocht.
In het volgende plaatsje werd een speciale batak dans opgevoerd. Bob en ik zaten te wachten tot de overige touristen kwamen. Maar helaas die kwamen niet en de hele groep (ongeveer 20 mensen, incl de muzikanten) heeft voor ons staan dansen. We vonden dat toch wel een beetje genant. Maar al met al was het allemaal erg leuk. Hebben op een klein eilandje (honeymoon eiland) een pintje gedronken. Zoals het woord zegt kwamen daar heel vroeger pasgetrouwde stelletjes. Nu is het hotel helemaal verwaarloosd en tot een ruine vervallen.
Toen we terug kwamen in Toledo Inn hebben we onze spullen naar de nieuwe kamer gebracht en daar hebben we heerlijk geslapen. Dus alles is o.k. Mathe.

• 27 April 2009 - 12:52

Marcel / Elly:

Indrukwekkend allemaal!
    Beter dan een crematie die we vandaag hadden!
    Nog veel plezier in Bukintinggi! We genieten van jullie verhalen!Alles hier oke!