eindelijk in Kuala Lumpur - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Bep Lans - WaarBenJij.nu eindelijk in Kuala Lumpur - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Bep Lans - WaarBenJij.nu

eindelijk in Kuala Lumpur

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Bep

16 April 2009 | Maleisië, Kuala Lumpur

dinsdag 14/4
Hallo lieverdjes allemaal,
Verscheidene hebben de bijna ramp al meegemaakt, maar voor degenen die het nog niet gehoord hebben, hier komt het.
Ik was de hele dag al een beetje in de war en ik dacht dat het van de zenuwen was, maar wat blijkt ik had op mijn vliegticket gekeken naar de vertrektijd. Helaas had ik de tijd van de terugreis gezien. Dus i.p.v. 23.15 uur 's avonds vertrokken we om 20.55 uur 's avonds. Gelukkig hadden Frans en Marjon ons ruim op tijd weggebracht, maar het resultaat was rennen naar de gate E24 en dat was de allerlaatste gate. Onderweg verwachtten we steeds dat ze onze namen zouden omroepen, maar gelukkig is ons dat bespaard gebleven. Toen we bij E24 aankwamen, stond er nog een enorme rij, die allemaal nog aan boord moesten. Ik heb nog een uur lang in het vliegtuig zitten bibberen van ellende.
Aan boord gekomen, viel ons gelijk de ruimte op voor onze benen. Het heeft toch wel iets hoor om met een lijndienst van de KLM te vliegen. De drankjes waren heerlijk, maar het eten viel ons toch nog heel erg tegen.

woensdag 15/4
Na 11 uur kwamen we in Kuala Lumpur aan. Daar werden we al opgewacht door Sam, hij is onze gids gedurende de dagen in Kuala Lumpur.
Het hotel is fantastisch (Mathe!). Het weer is zeer tropisch. Geweldig. Zijn gisteravond heerlijk uit eten gegaan en hebben ieder een flinke pils gedronken.

donderdag 16/4
Vanmorgen werden we om 09.30 uur door Sam opgehaald en die heeft ons een hele dag lang door Kuala Lumper en daarbuiten meegesleurd. Het was geweldig.
We begonnen in Chinatown, mochten het Koninklijke Paleis buiten de hekken zien. Zagen nog een wisseling van de wacht. Zijn toen nog een tamelijk nieuwe Tempel in geweest, de Thean Hou Temple. Na deze tempel ging het naar het Nationaal Monument, Nationale Moskee en het oude Centraal Station, dat in een Moorse stijl is gebouwd. Verder nog Sultan Abdul Samad Building (het gerechtshof) gezien en het Merdeka plein met allerlei gebouwen. Hier staat ook de grootste vlaggenmast van Maleisie. Het is aan een heleboel gebouwen en dingen te zien, dat de Engelsen hier hebben overheerst.
De KL Toren (de op 4 na de hoogste in de wereld) bezocht en in geweest. Van boven af een fantastisch gezicht. Naar de Twin Towers gereden en daarvan opnames gemaakt. In een speciaal wijkje heel lekker gegeten voor een paar euro. Na de lunch naar de Batu Caves (Hindu Temples) geweest. De tempels zijn gehuisvest hoog in een grot en om daar te komen moesten we 272 treden beklimmen. Als laatste een behoorlijk grote tin fabriek bezocht, waar we een beeldje van de nationale vogel van Maleisie (bill horn = toekan) hebben gekocht. Om ongeveer 16.30 uur was de toer afgelopen. We gaan nu even lekker dobberen op (nee niet op het Tobameer) maar in het zwembad van het hotel.

• 16 April 2009 - 15:59

Marcel/\Elly:

Geweldig om nog zo te kunnen genieten samen!Wij genieten ook van jullie mooie ervaringen.Bedankt tot zover!

• 16 April 2009 - 19:47

Bep Lans:

Zien de torens er zo uit?
    Dat scheelt je weer in je licht `s avonds, hoef je geen bedlampje aan.

Gek (groeten en kusjes) van ons

• 17 April 2009 - 15:44

Margootje:

Hoera weekend!!!!
    en... de zon schijnt nog steeds.
    Kusjes van ons uit DE wormer.

• 18 April 2009 - 07:11

Willy:

Hoi Bep en Bob.
    Wat een verhaal!
    Wat zul jij gestrest zijn geweest,Bep.
    Maar gelukkig is alles goed gegaan.
    Mijn vakantie begint overmorgen,(ik hoop dat ik wel de goede tijd in m'n hoofd heb.)Veel plezier nog XXXX Wil, en groetjes van George

• 18 April 2009 - 08:33

Cindy:

Gossie raakte bijna zelf in stress na dit zenuwslopend verhaal maar eind goed al goed!!

en nu alleen maar genieten, tof hoor dat wij mee mogen genieten van jullie reisverslagen.En Beppie zoals ik van jou wel verwacht:geen spellingsfouten hahaha.Veel liefs, Ukkie

• 28 April 2009 - 06:43

Saskia:

Nu pas effies tijd, mensen wat een verhaal met die ticket!!!!
    Gelukkig is alles goed gekomen.... k ga gauw ff verder lezen