Het eerste reisverslag van Sri Lanka - Reisverslag uit Anuradhapura, Sri Lanka van Bep Lans - WaarBenJij.nu Het eerste reisverslag van Sri Lanka - Reisverslag uit Anuradhapura, Sri Lanka van Bep Lans - WaarBenJij.nu

Het eerste reisverslag van Sri Lanka

Door: Bep

Blijf op de hoogte en volg Bep

21 September 2013 | Sri Lanka, Anuradhapura

Eindelijk was het zover, vandaag gaan we naar Sri Lanka.
Om 15.30 ontmoetten wij elkaar bij de vertrek
Balie. Vanaf dat moment verliep alles gladjes. Na 6 uur kwamen we in Dubai aan en na 3 uur konden we onze reis voortzetten. In Colombo verliep alles minder gladjes, wat betreft onze visum. Na ongeveer een uur konden we eindelijk door naar de bagageband waar onze koffers minstens 5 rondjes hadden gemaakt. De complete groep stond ons al op te wachten. Nog even een flink aantal lappen getapt en toen naar de bus, die ons in anderhalf uur naar ons hotel bracht. Het Oleano Beach hotel in Marabila.
Aardig hotel met een lekker (koud) zwembad en uitzicht op zee. In zee mochten we helaas niet zwemmen vanwege de hoge en woeste golven.
Na 8 uur konden we eindelijk eten. Het was behoorlijk spicy, maar toch wel lekker. Na het eten gelijk naar bed en heerlijk geslapen.

De volgende dag uitgerust en na een heerlijk ontbijt gingen we op weg.
De eerste plas- en rookpauze met thee, koffie en gezellige babbeltjes in Puttalam. De volgende stop was in Anuradhapura voor de lunch.
Na alweer een heerlijke lunch gingen we op weg naar Mihimthola waar we resten van een restaurant in de oudheid bezochten (naam komt later).
Daarna was een tempelcomplex aan de beurt, waar we een groot deel van de bestaande trappen (in totaal 1840 treden) hadden beklommen.
Bep bleef halverwege steken en Bob, Wil en Ineke klommen blootvoets en bloothoofds dapper verder. Wil had vanaf het begin hulp van een schattig jongetje. Boven waren prachtige uitzichten, diverse boehda,s. Onderweg zagen we een kameolon, een varaan en verschillende apen.
Terug naar het hotel, een klasse beter dan het eerste hotel. Heerlijk gezwommen en om half 8 gegeten.
Tot nu toe genieten we met volle teugen.
Groetjes van Bobbie en de rest.
Yvonne nog hartstikke bedankt voor de leuke verrassing.
En Michel, we hebben Manju en je moet de groetenhebben.