Ko Samui - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Bep Lans - WaarBenJij.nu Ko Samui - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Bep Lans - WaarBenJij.nu

Ko Samui

Door: Bep

Blijf op de hoogte en volg Bep

23 Februari 2010 | Thailand, Bangkok

We gaan nog niet veel weg, blijven nog in de buurt. Chaweng Beach is het drukste gedeelte van Ko Samui. Heel gezellig. Het lawaai van disco's etc. valt erg mee.
Chaweng Beach bestaat uit een hele lange straat zo'n 2 a 3 km. Deze straat bestaat uit bars, restaurants, massagewinkels, laudry, kleermakers, souvenirs en nog veel meer. De laundry (wasserijen) kosten aan de weg 60 Baht per kilo, gewassen, gedrogen en gestreken. Dit kost is het hotel 50 Baht per stuk.

Gisteren en vandaag zaten we op een ligstoel aan het strand. Daar is het hardstikke leuk. Alleen al om te zien wie er wat verkoopt. Grote aantallen mannen, vrouwen verkopen diverse zaken zoals sjals, sarongs, hangmatten, horloges, zonnebrillen, noem maar op. En de mensen zijn allemaal zo aardig ook al koop je niets. Ik heb vandaag bij een vrouwtje een ketting en oorbellen gekocht. De steen bleek geslepen schelp te zijn. Schitterend.
Tegenover onze ligstoel zit een vrouwtje dat schoongemaakt fruit verkoopt. De hele dag is ze bezig om ananassen schoon te maken. Ook verkoopt zo jonge klapper en manga's. Allemaal even lekker.
Bij een vrouwtje hebben we heerlijk kipsate gegeten.

Verder moet ik nog even iets melden over de kattenstand hier op Ko Samui. Het is duidelijk dat de katten hier niet ge steriliseerd of gekastreerd worden. Bij ons loopt een grijs moederpoesje met 4 kittens. We hebben een pak kittekat gehaald en je moet haar eens zien eten. Niemand mag in de buurt komen. Als een van de vele honden in haar buurt komt dan verandert ze in een tijger die haar jongen verdedigt. Vanochtend had ze ruzie met een hond en die vloog met de staart tussen de benen weg. Ineens kreeg deze hond hulp van een tweede hond en toen wist ons poesje niet hoe gauw ze weg moest komen.

Nu jullie zien dat we ons verschrikkelijk goed vermaken.
Het zeewater is warmer dan lauw, evenzo is het zwembadwater. Je kunt dus heerlijk zwemmen.

Nu dat was het voorlopig, tot de volgende keer.