vervolg verslag Koh Samui - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Bep Lans - WaarBenJij.nu vervolg verslag Koh Samui - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Bep Lans - WaarBenJij.nu

vervolg verslag Koh Samui

Door: Bep

Blijf op de hoogte en volg Bep

05 Maart 2010 | Thailand, Bangkok

Van de omgeving waar we zitten kan ik weinig zeggen. Het is n.l. zo heet dat de lust je vergaat iets te ondernemen. We houden het dus rustig aan het strand en bij het zwembad. We zoeken dan de meest schaduwrijke plekjes uit. Zo kunnen we het nog heel lang volhouden.

Vorige week kregen we een uitnodiging voor een pool party. Deze uitnodiging werd gestuurd naar gasten die al vaker in ons resort komen en naar degenen die een wat langere tijd daar zijn.
We werden om 18.00 uur bij het zwembad verwacht. Het zag er allemaal heel feestelijk uit met rose ballonnen en heel veel lichtjes overal. In het zwembad dreven grote nep waterlelies met daarin kaarsjes, erg sfeervol Bij aankomst moesten we ons inschrijven (e-mail adres) en we kregen allemaal een bloemenslinger omgehangen van orchideeen. We zagen er allemaal behoorlijk chique uit.Behalve sommige duitse mannen die waren in hemd en in korte broek.
We werden door de manager (professor noemt hij zich zelf) begroet en we kregen allemaal champagne. Verder konden we drinken wat we wilden. Ook waren er een heleboel lekkere hapjes o.a. Sushi (Marjon!) en hele kleine stukjes sandwich met tonijn en andere lekkernijen. Hardstikke leuk allemaal. Er zijn ook nog foto's gemaakt en we he
open dat we die via onze e-mails ontvangen.

Dat was de poolparty.

Verder hebben we van de week bijna 4 kilo wasgoed laten wassen en strijken en dat kostte ons 210 Bath, dat is ongeveer 4,50 Euro.
Voor dat we weggaan laten we het restant ook nog even wassen, zodat ik het lekker makkelijk heb als we terug komen.

We maken hier kennis met mensen van allerlei nationaliteiten. Zo spraken we vorige week met 2 japanse meisjes. Al hoewel van spreken niet zo zeer sprake is maar met handen en voeten komen we een heel eind. Een van de meisjes gaf ons de tip dat in de buurt een groot meer is.
Op zoek naar een door hen opgegeven restaurant stonden we ineens voor het meer. Het leek een beetje op ons Tobameer met middenin een eilandje.
Er omheen allemaal bomen met de meest vreemde en mooie bloemen. Dus Bob kon zich weer even lekker uitleven met zijn fototoestel.

Verder hebben we nog iets bijzonder gezien. Tenminste dan denken wij.
Drie dagen geleden zaten we 's avonds aan het strand te kijken naar de barbeque, die daar elke avond gehouden wordt. Ineens zien we aan de horizon een oranje bal boven de zee uitkomen. Ik dacht eerst, de zon, maar gelijk besefte ik dat dat niet kon omdat de zon daar opkomt.
Het bleek de maan te zijn. Niemand had zoiets eerder gezien. Hij klom net als de zon langzaam maar zeker omhoog en toen zagen we dat het inderdaad de maan was.
De volgende avonden gingen we weer kijken maar we hebben dat niet meer gezien. Kan iemand ons vertellen wat wij hebben gezien. Was het een natuurverschijnsel. Als we thuis zijn horen we dat graag.
Nu dit was het weer.
Ik weet niet of ik nog een keer schrijf maar als we weer iets meemaken dan laat ik het wel weten.

Sabai dee Ka

• 06 Maart 2010 - 10:50

Marjon:

Ik ga het opzoeken en misschien hebben jullie wel iets heel bijzonders gezien.
    HIER SCHIJNT NU DE ZON!!!!!! Het lijkt wel lente.

• 06 Maart 2010 - 19:12

Mathe De Groot:

Best meneer en mevr. Lans,
    Weer harstikke leuk om uw berichten te lezen. U maakt weer bijzondere dingen mee lees ik wel.Marion schrijft wel dat het hier wel lente lijkt, maar daar ben ik het niet mee eens. Vanmorgen op de fiets naar mijn werk met de snerpende koude wind om mijn oren leek het wel min 10! Ik verlang nu toch echt wel naar een beetje warmte. Ben benieuwd wanneer hier de zon voor ons weer gaat schijnen en de lente echt komt.
    Nog veel plezier.
    Met vriendelijke groeten