niet Tobameer meer maar Ko Samui - Reisverslag uit Ko Samui, Thailand van Bep Lans - WaarBenJij.nu niet Tobameer meer maar Ko Samui - Reisverslag uit Ko Samui, Thailand van Bep Lans - WaarBenJij.nu

niet Tobameer meer maar Ko Samui

Door: Bep

Blijf op de hoogte en volg Bep

20 Februari 2010 | Thailand, Ko Samui

14 februari werden we al vroeg door Marjon en Frans naar Schiphol gebracht om aldaar samen nog een kopje koffie te nuttigen.
Het duurde even voor we de koffers hadden afgegeven maar daarna hadden we lekker nog even tijd voor elkaar.
Na de koffie gingen we ieder onze eigen weg. Marjon en Frans naar huis en Bob en ik naar de drankenafdeling. We hebben ieder eenlekkere neut uitgezocht en toen naar de betreffende Gate. Gelukkig had ik nu de juiste vertrektijd aangehouden zodat we niet op het laatste nippertje moesten rennen. China Airways viel ons reuze mee. De stoelruimte was voldoende en het eten was gelukkig goed. We hadden nog wel 1 1/2 uur vertraging omdat de vleugels weer ijsvrij gemaakt moesten worden.
Na ruim 10 uur vliegen kwamen we in Bangkok aan. Daar ging alles zeer voorspoedig en we werden opgewacht voor de transfer naar ons hotel Arium Atrium Hotel. Daar waren we vorig jaar ook geweest en dat was ons erg goed bevallen.
In Bangkok hebben we bij de hotel kleermaker ieder drie broeken laten maken. Verder zijn we veel met de taxi geweest o.a. naar China Town, Siam Shopping Centre, en World Shopping Centre. We hebben ons bijzonder goed vermaakt en waren er uiteindelijk helemaal klaar voor om naar Ko Samui te gaan.
Donderdagmorgen werden we om 08.00 uur opgehaald en naar het domestic gedeelte van het vliegveld gebracht. Dat is duidelijk minder druk dan het internationale gedeelte en we waren dan ook met een half uurtje door alles heen zodat we minstens 2 uur over hadden voordat het vliegtuig zou gaan vertrekken. We vlogen met Bangkok Airways. Was bijzonder goed. Zelf tijdens het uurtje vliegen kregen we nog wat lekkers aangeboden.
In Ko Samui werden we weer opgewacht voor de transfer en die bracht ons naar Chaweng Buri Hotel. We moesten nog wel een uurtje wachten voor onze bungalow klaar was en dat brachten we door met in het restaurant aan de zee een pilsje te drinken.
Uiteindelijk was onze bungalow klaar en werden we er naar toe gebracht. Het bleek de show bungalow te zijn die in de brochure vermeld staat. Tegenover het ontbijtrestaurant en het zwembad bevindt zich onze bungalow. En ook natuurlijk pal aan het strand.
De eerste dag hebben we een supermarkt opgezocht om het e.e.a. in te slaan. Brood met zalm en gerookte ham. Lekker.
De dag daarop (vrijdag 19 februari) was er 's avonds een barbecue op het strand,waar twee muzikanten uit een nabij gelegen dorp hun kunsten zouden vertonen. Ook zou er een Thaise danseres optreden.
We hebben daar redelijk gegeten (een visspies en diverse salades). De muziek was wel grappig alleen konden de twee heren absoluut niet zingen.
De danseres was ook aardig maar ik denk dat Mare dat dansje ook wel kan doen. Al met al was het wel een gezellige avond, al die lichtjes aan het strand.
Jullie zien we vemaken ons prima.

Nu dit was het voorlopig.
Als we weer wat beleefd hebben, zal ik opnieuw schrijven.