Beijing - Reisverslag uit Peking, China van Bep Lans - WaarBenJij.nu Beijing - Reisverslag uit Peking, China van Bep Lans - WaarBenJij.nu

Beijing

Door: Bep

Blijf op de hoogte en volg Bep

29 Oktober 2012 | China, Peking

Na een lange, maar niet vervelende reis kwamen we na 15 uur op het vliegveld van Peking aan. Onze Belgische gids, Michel, stond ons al op te wachten. Aangezien we nog op een medereiziger moesten wachten konden we onderhand Chinees geld pinnen en tevens Euro's wisselen.
Toen iedereen aanwezig was gingen we naar ons hotel. Onderweg veel files. Ons hotel viel ietwat tegen maar dat kon de pret niet drukken. De eerste de beste avond gingen we met zijn allen uit eten. Het was erg lekker en erg gezellig. We hebben dan ook een leuke groep.
Zondag. De Chinese muur.
De Chinese muur ligt ongeveer 70 km buiten Peking. Onderweg een stop bij een cloisonne fabriek. Dat is een fabriek die vazen, allerlei voorwerpen voorziet van koperen staafjes en als die aangebracht zijn dan worden ze geverf en geglazuurd. Er waren heleboel mooie dingen bij en we hebben dan ook elk voor elkaar een kleinigheidje gekocht.
Dit was een leuke onderbreking. Nu op weg naar ons hoofddoel. De Chinese muur. Dat was een hele belevenis. Hebben enorm geklommen en gedaald. Na de muur heerlijk gegeten. Ik moet zeggen het eten is tot nu toe enorm lekker.
's Middags gingen we naar de keizerlijke graven. De weg er naar toe was heel mooi. Aan weerszijden van de weg stonden in het begin beelden van dieren en aan het eind beelden van Chinese krijgers.
De keizerlijke graven vielen tegen. Je zag er niets van en wat we zagen was oude troep.
Daarna naar het hotel. De weg terug was wel iets langer. Heen 1 uur en terug dik 2 uur, vanwege de altijd aanwezige files.
In het hotel nog een beetje aangetutteld en toen naar bed.

Maandag. Dit was de dag van het vele lopen.
We begonnen bij een of ander paleis van de keizer. Dit paleizen complex was heel interessant maar toch al vermoeiend.
Daarna naar het plein van de hemelse vrede.
Omdat 1 oktober een feestdag was was het plein heel mooi versierd. O.a. een hele grote bloemenmand en aan weerszijden van het plein waren stukken heel mooi met bloemen versierd.
Toen richting Verboden Stad, maar alvorens een wandeling van 4 uur te beginnen kregen we eerst, alweer, een lekkere lunch. Aangesterkt op weg naar de Verboden Stad. Dit complex bestaat niet uit een plein met een paleis maar uit een verschrikkelijk groot aantal onderkomens voor de keizer, zijn concubines en eunuchen. Erg mooi, heel vermoeiend.
Heel veel trappen op en af en aldoor maar uitkijken waar je loopt. Overal zijn hele hoge drempels, van ongeveer 30 cm, dit is om het regenwater en stof tegen te houden.
Gisteravond ontdekte Bob dat hij zijn doos met medicijnen was vergeten.
Een ramp.
Na de tour van vandaag gingen we met de Chinese gids naar een ziekenhuis om de pillen op te halen. Na heel veel moeite en een boek aan vier afdelingen van het ziekenhuis is het gelukkig gelukt.
Nu zitten we een beetje bij te komen van alle emoties en vandaar dat ik de gelegenheid heb genomen om jullie bij te kletsen.
Morgen nog een drukke dag en overmorgen met de dagtrein naar Datong. Hopenlijk vind ik daar weer een computer die ik mag gebruiken.
Tot dan. Groetjes, Bob, Ineke en Bep
WE GENIETEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• 29 Oktober 2012 - 14:19

Janneke Hofstra:

Hallo iedereen en ik begreep het dat China erg anders landen in Nederland, maar er is ook natuurlijk wel erg mooi natuur waar jullie gaan zien, maar ik weet het niet zeker of jullie daar ook een heerlijke etentje
    kan krijgen bij de hotel.
    Ik vind het echt vreselijk dat Bob zijn medicatie vergeet om te nemen, maar het is erg belangrijk voor
    Bob dat zijn medicatie moet gebruiken, maar gelukkig hebben jullie daar ook heel goed geregeld.
    Ik verwacht het dat niet dat Bob zou niet goed ging, maar gelukkig wel....

Ik vind het dat erg belangrijk dat jullie in China zeker overal gaan kijken en ook genieten doen.
    Maar jullie kunnen ook mooi beelden zien in China, Toch?
    Veel plezier en een dikke kusje en knuffels voor jullie van mij!!!!!!!
    Veel liefs van Janneke Hofstra.

• 29 Oktober 2012 - 15:26

Frank:

Hallo daar,

Zo te lezen is het hebben jullie al genoeg fraais gezien. En wat het eten betreft zitten jullie dus goed.
    Het was danook vast goed dineren op het plein van het hemelse vreten!

Ben blij dat Bob weer de juiste medicijnen heeft kunnen krijgen. Altijd vervelend om zo een reis te beginnen. Voor dat je het weet zit je bij een Chinese kruidendokter te wachten op een bakje gemalen vuursalamander met zeewier ;-)

Veel (cultureel) plezier in Datong. Ik hoop snel weer wat van jullie te lezen.

Groeten en zoenen voor iedereen,

Frank, Charlotte en Enora

好之旅

• 29 Oktober 2012 - 21:49

Saskia:

Hoi Bob en Bep!

Fijn dat jullie zo genieten, klinkt te gek allemaal!!
    Wat zullen jullie slank terug komen na al dat lopen en geklim hahahaha.
    Gelukkig zijn de medicijnen weer op ode, ow ow ow ow ow.
    Tot gauw horens, leuk
    XXSaskia

Marjon:

Goed begin is het halve werk, maar gelukkig kunnen jullie nu genieten met medicijnen.
    Het weer is hier om te janken, zo koud, zo nat. Ik hoop dat jullie van iets beter weer genieten.

• 01 November 2012 - 15:38

Liesbeth Van Ammers:

Het klinkt goed en geniet van jullie reis. En je hebt direkt ook al een ziekenhuis gezien. Zien het maar als een excursie. groeten. Liesbeth